۰۱۷-۳۲۵۲۶۳۲۶
mftgorganbranch@gmail.com

سرفصل های دوره Programming with Python آموزش برنامه نویسی با پایتون

سرفصل ها
  • بررسی تفاوت عملگر تقسیم در نسخه ۲ و ۳
  • معرفی __future__ و نحوه دسترسی به تقسیم نسخه ۳ در نسخه ۲
  • بررسی انواع حالات نمایشی برای اعداد float
  • comment گذاری
  • معرفی چند تابع و دستور کاربردی جهت اهداف آموزشی
  • بررسی print در نسخه ۲ و ۳
  • بررسی input و raw_input در نسخه ۲ و ۳
  • بررسی globals و locals و range و dir و id و type
  • ساختار شرطی
  • عملگر های مقایسهای
  • معرفی indention
  • بررسی if به تنهایی
  • بررسی if به همراه else
  • بررسی elif
  • بررسی عبارت pass
  • بررسی شرط چندگانه (and و or )
  • بررسی شرط های تودرتو
  • شرط تک خطی
  • ترکیب شرط های تعریف شونده روی اعداد با عملگر های( )
  • استفاده از if و elseدر یک خط( معادل عملگر ? در زبان های c base)
  • رشته ها
  • رشته های تک خطی
  • رشته های چند خطی
  • نحوه دسترسی به یک حرف از رشته
  • string slicing
  • بررسی indexing منفی
  • بررسی عملکرد عملگر + و * و in در رشته ها
  • تبدیل داده های عددی به رشته و بالعکس
  • بررسی برخی کارکتر های خاص( مانند n )
  • بررسی رشته های خام
  • کاربرد -*- coding: utf -۸-*-
  • string formatting
  • new string formatting
  • old string formatting
  • list ها :
  • انواع حالات تعریف لیست
  • دسترسی به اعضای لیست
  • بهروز رسانی مقادیر لیست
  • افزودن و حذف اعضای لیست
  • بررسی عملکرد چند عملگر بر لیست
  • بررسی چند تابع پرکاربرد
  • tuple ها:
  • انواع حالات تعریف تاپل
  • دسترسی به اعضای تاپل
  • بررسی عملکرد چند عملگر بر تاپل
  • بررسی چند تابع پرکاربرد
  • جا به جایی مقدار ۲ متغیر
  • مقایسه Tuple و list
  • dictionary ها:
  • انواع تعریف دیکشنری ها
  • استخراج اطلاعات دیکشنری
  • افزودن اطلاعات به دیکشنری
  • افزودن اطلاعات به دیکشنری
  • حذف اطلاعات از دیکشنری
  • بررسی چند تابع کاربردی
  • حلقه ها:
  • حلقه for
  • حلقه تک خطی
  • حلقه های تودرتو
  • حلقه while
  • حلقه تک خطی
  • حلقه های تودرتو
  • بررسی else در حلقه for
  • اجرای حلقه بر dictionary ها
  • کاربرد عبارت pass و break و continue
  • بررسی تفاوت کاربرد while و for
  • توابع:
  • انواع تابع از نظر آرگومان های ورودی
  • انواع تابع از نظر خروجی
  • return کردن چند مقدار
  • تهیه داکیومنت برای تابع
  • تابع تک خطی
  • تابع lambda
  • توابع بازگشتی
  • Generator ها
  • مقایسه سرعت عمل تابع بازگشتی و معمولی
  • تعریف یک ژنراتور ها
  • استفاده از ژنراتور ها
  • بررسی کاربرد ژنراتور ها
  • Set ها:
  • تعریف مجموعه
  • افزودن اطلاعات به مجموعه
  • بررسی عملیات مجموعه ها )نظیر اشتراک و اجتمال و زیر مجموعه و ...)
  • اجرای برنامه های پایتونی
  • import کردن در محیط پایتون
  • reload کردن برنامه
  • اجرا به صورت script
  • گرفتن ورودی از terminal
  • تعیین نحوه اجرای برنامه در حالت import کردن یا اجرای اسکریپتی
  • ماژول ها و پکیج ها:
  • ایجاد ماژول
  • ایجاد پکیج
  • انواع حالات import کردن
  • PYTHONPATH
  • مشکل loop بی نهایت در import کردن ۲ ماژول
  • آشنایی با sublime و eclipse و jupyter
  • کاربرد semicolon (;) و backslash ()
  • Zen of Python
  • آشنایی با برخی PEP ها
  • معرفی عدد بی نهایت و برخی محاسبات مربوط به آن
  • معرفی nan
  • معرفی نوع داده null
  • بررسی تفاوت null و nan
  • virtualenvwrapper-win و virtualenvwrapper و virtualenv
  • ساخت محیط مجازی
  • نمایش محیط های مجازی موجود
  • فعال سازی و غیر فعال سازی محیط مجازی
  • حذف محیط مجازی
  • بررسی ساختار فایلهای یک محیط مجازی
  • تهیه نسخه پشتیبان از محیط مجازی
  • کنترل خطا
  • Assertion
  • try – except
  • finally و else بررسی عبارت
  • try – except های تودرتو
  • try – except های چندگانه
  • ارسال آرگومان ورودی به exception
  • کار با File
  • بررسی سطوح دسترسی به فایل
  • باز کردن فایل
  • خواندن و نوشتن در فایل
  • معرفی چندین تابع کاربردی
  • تغییر نام فایل
  • بستن فایل
  • حذف فایل
  • کار با فولدر ها (system directory )
  • کار با تاریخ و زمان
  • کار با دیتای اینترنت
  • Decorator ها:
  • بررسی مفهوم decorator
  • تعریف decorator
  • نحوه استفاده از decorator
  • معرفی و مقایسه اشیاء immutable و mutable
  • مقایسه deep copy و sallow copy
  • OOP
  • ساخت کلاس
  • ساخت شی از کلاس
  • class variable
  • دسترسی به اجزای کلاس
  • method
  • static method
  • class method
  • بررسی مفهوم self
  • متد سازنده __init__ (بررسی متد)
  • متد مخرب ) __del__ بررسی متد(
  • سربارگذاری عملگر ها
  • تهیه داکیومنت برای کلاس
  • افزودن و حذف دستی ویژگی به شی
  • در نام گذاری ها underline بررسی کاربرد
  • ارث بری
  • معرفی و مقایسه old style classes و new style classes
  • data hiding
  • بررسی روابط بین اشیاء و کلاس ها