۰۱۷-۳۲۵۲۶۳۲۶
mftgorganbranch@gmail.com

سرفصل های دوره ICDL Pack2021

 ICDL اختصار کلمات International Computer Driving License می­باشد. (مهارتهای کاربردی کامپیوتر)

فراگیر در دوره ICDL Pack هفت مهارت زیر را آموزش می­بیند که عبارتند از:

  1. IT
  2. Windows 10
  3. Word
  4. Internet
  5. Excel
  6. Access
  7. PowerPoint

در مبحث مبانی کامپیوتر دانشپذیر با مهارت­های پایه کامپیوتر آشنا می ­شود با سخت افزار، نرم­ افزار، ارتباط بین حافظه­ ها، انواع حافظه، انواع کامپیوتر شخصی، وسایل ورود اطلاعات و وسایل خروج اطلاعات، اطلاعات در مورد RAM،CPU ،Hard Disk انواع پورت آشنا می­شود سپس در مورد شبکه­ ها مانند اینترنت، اکسترانت، سلامتی در هنگام کار با کامپیوتر، حفاظت از اطلاعات، شناخت ویروس ها آشنا خواهد شد و در انتهای مبحث It در مورد انواع نرم افزار و کاربرد کامپیوتر درزندگی روزمره آموزش می­بیند.   

در مبحث Windows ایجاد فایل، پوشه ­و میانبر، جستجو در سیستم عامل، ایجاد فایل فشرده و استخراج آن ، تغییرات در سیستم عامل، نصب فونت، ایجاد نام کاربری و  password،Copy،Cut،Paste  ، کار با نرم افزار Snippingtool را آموزش می­بیند و به طور کلی ترفندهای کار با سیستم عامل و مهارت های بیشتر برای کار با سیستم عامل را اموزش می­بیند.

در مبحث Word اصول کار با نرم ­افزار، تنظیمات صفحه، تنظیمات فونت،تنظیمات پاراگراف، ایجاد Style، رسم جدول و تغییرات آن، اضافه کردن شکل و عکس و تغییرات بر وی آن، ایجاد فهرست، ادغام پستی، چگونگی چاپ از صفحات و... را آموزش می­بیند. به طور کلی پس از آموزش این مبحث توانایی تایپ مقاله، نامه اداری و کتاب را دارد.

در مبحث Internet آشنایی اولیه با اصطلاحات در اینترنت، جستجو در اینترنت، ذخیره کردن از اینترنت، Upload،Download، اشنایی با سرویسهای اینترنت، قرار دادن صفحه در Bookmark کار با ایمیل و دریافت و ارسال ایمیل را آموزش می­بیند.

در مبحث Excel دانشپذیر در نرم افزار Excel با اصول اولیه کار با این نرم افزار کاربردی آشنا خواهد شد. رسم نمودار، فرمت شرطی، گزینه ­های Format cells، انتخاب در اکسل، میانبرهای صفحه کلید، چگونگی محاسبات در اکسل و انجام محاسبات، آشنایی با توابعی مانند Sum،Average ،Min،Max ،If ، توابع شمارشی  مانند Count،CountA ،Countblank  و Countif از آموزش های این نرم افزار می­باشد. مدیریت Sheet ها، نمایش چند فایل در کنار هم و Freeze کردن ستون و ردیف در این دوره آموزش داده خواهد شد.

در مبحث Access معرفی بانک اطلاعاتی و آشنایی با مفاهیم  نرم فزار Access، طراحی Table، معرفی Data Type وگزینه­های Field Properties، تغییر فرمت جدول، فیلتر کردن رکوردهای جدول و ذخیره در قالب Query، طراحی Query و قرار دادن شرط برای رکوردهایQuery ، طراحی و ساخت Form، ایجاد گزارش و طراحی آن و ارتباط بین جداول از مواردی است که دانشپذیر در این نرم افزار آموزش می­بیند

در مبحث PowerPoint اصول ساخت یک فایل ارائه مطلب، انیمیشن سازی، معرفی Transition، تغییرات بر روی اسلایدها، معرفی slide master، قرار دادن فایل Music و Movie در داخل اسلایدها، معرفی نمای نمایش و حرکت در بین اسلایدها با صفحه کلید و ماوس، اضافه کردن دکمه عملیاتی، اضافه کردن عکس، نمودار، جدول و SmartArt به داخل اسلایدها، ایجاد البوم عکس و چاپ از اسلایدها دراین دوره آموزش داده می­ شود.